Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021131402   Ensenyament de les matemàtiques
2016-2017   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   18/10/2016 - 30/5/2017 (16 hores) de h a h
   ESC Sala i Badrinas
   ctra. de Rubí, 227 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   15/12/2016 - 18/10/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Durant aquest curs 2016-2017 a l’escola comencem a implantar els tallers de matemàtiques. L’objectiu que ens vam marcar en cursos anteriors va ser fer un canvi metodològic significatiu en el treball de les matemàtiques, començant per una distribució dels continguts clau per cursos i cicles, en funció dels diferents blocs de continguts que marca el currículum.
A partir d’aquí es van dissenyar uns tallers específics a infantil i a primària, que aquest any es començaran a portar a la pràctica.
Aquest any, el curs està marcat per l’ordre d’avaluació del departament d’ensenyament. Nosaltres tot just estem iniciant la implementació d’aquests tallers. El que necessitem aquest curs és poder-ne fer un seguiment, per poder arribar a acords referents al paper del mestres, als mètodes d’observació i avaluació, fixar indicadors en relació a la nova ordre i poder tenir accés a observar altres escoles que ja funcionen amb aquest sistema.
  
Objectius   OBJECTIU 1: Arribar a acords relatius al paper del mestre en el treball de les matemàtiques.
OBJECTIU 2: Establir els indicadors corresponents a l’àrea de matemàtiques.
OBJECTIU 3: Fer seguiment i revisió dels tallers i modificar-ne els seus continguts si és necessari, tot establint els documents d’organització i avaluació.
OBJECTIU 4: Recollir experiències de diverses escoles que ens puguin ajudar a orientar els tallers i les dificultats que ens puguin sorgir.
  
Continguts   Per treballar tots aquests aspectes farem servir el següent material, algun extret del curs de resolució de problemes del programa FIC ofert pel CRP.
- Ordre d’avaluació del departament d’ensenyament
- Llibret de competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
- Documents de programacions matemàtiques de l’escola.
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   18/10/2016       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   -   -       
 Sessió 11   dilluns   26/06/2017       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent