4021131402 |
Ensenyament de les matemàtiques |
2016-2017 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2016 - 30/5/2017 (16 hores) de h a h |
|
ESC Sala i Badrinas |
|
ctra. de Rubí, 227 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 18/10/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Durant aquest curs 2016-2017 a l’escola comencem a implantar els tallers de matemàtiques. L’objectiu que ens vam marcar en cursos anteriors va ser fer un canvi metodològic significatiu en el treball de les matemàtiques, començant per una distribució dels continguts clau per cursos i cicles, en funció dels diferents blocs de continguts que marca el currículum.
A partir d’aquí es van dissenyar uns tallers específics a infantil i a primària, que aquest any es començaran a portar a la pràctica.
Aquest any, el curs està marcat per l’ordre d’avaluació del departament d’ensenyament. Nosaltres tot just estem iniciant la implementació d’aquests tallers. El que necessitem aquest curs és poder-ne fer un seguiment, per poder arribar a acords referents al paper del mestres, als mètodes d’observació i avaluació, fixar indicadors en relació a la nova ordre i poder tenir accés a observar altres escoles que ja funcionen amb aquest sistema.
|
| |
Objectius |
OBJECTIU 1: Arribar a acords relatius al paper del mestre en el treball de les matemàtiques.
OBJECTIU 2: Establir els indicadors corresponents a l’àrea de matemàtiques.
OBJECTIU 3: Fer seguiment i revisió dels tallers i modificar-ne els seus continguts si és necessari, tot establint els documents d’organització i avaluació.
OBJECTIU 4: Recollir experiències de diverses escoles que ens puguin ajudar a orientar els tallers i les dificultats que ens puguin sorgir.
|
| |
Continguts |
Per treballar tots aquests aspectes farem servir el següent material, algun extret del curs de resolució de problemes del programa FIC ofert pel CRP.
- Ordre d’avaluació del departament d’ensenyament
- Llibret de competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
- Documents de programacions matemàtiques de l’escola.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/10/2016 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
- |
- |
|
|
Sessió 9 |
- |
- |
|
|
Sessió 10 |
- |
- |
|
|
Sessió 11 |
dilluns |
26/06/2017 |
|
|
|
| |